Gürsel Korat'ın Sadık Şendil'in yazdığı metinden yeniden senaryolaştırdığı ve Ezel Akay tarafından beyazperdeye uyarlanan "Yedi Kocalı Hürmüz" filmi, bir görsel şölen olmasının yanında müzikleriyle de adından söz ettirmeyi başardı.
Film, belki gişede istediği başarıyı yakalayamadı ama nasıl olsa onun da ileride kıymeti anlaşılır. Filmin soundtrack'i olduğu için Hürmüz'ün hikâyesinden bahsetmeden geçmek olmaz, hikâye kısaca şöyle naklediliyor:
"İstanbul Taşkasap'ta yaşayan Hürmüz, değişik mesleklerden altı kişiyle hiçbir yasal yanı olmadan evlenmiştir. Her kocasını haftanın bir günü ağırlamakta, gönüllerini hoş etmekte, onlardan hediyeler almakta ve ekonomik sorunlarını çözmektedir. Ancak, onun gönlü berber eşinin dükkânında gördüğü doktordadır. Bir hastalık uyduran Hürmüz doktoru da evine getirtir. Doktor da ona âşık olur. Bu andan sonra doktor ve Hürmüz, kendilerini karmaşık ve komik olaylar içinde bulurlar."
Hürmüz ve yedi kocasının başından geçenler bu kadar debdebeli olunca müzikler de ister istemez bu kadar şamatalı oluyor. Sunay Özgür ve Ender Akay tarafından hazırlanan filmin müzikleri Anadolu'nun müzikal zenginliğinin birer izdüşümü adeta. Klasik Türk müziği, Kanto, İnce Saz, Longa, Oyun Havaları, İstanbul, Karadeniz ve Rumeli türküleri bu albümün içinde yer alan türler.
Hürmüz Marşı!
Albüm, Sunay Özgür ve Ender Akay'ın 7 kocalı longa çalışması ile başlıyor, filmi yeniden senaryolaştıran Gürsel Korat'ın, "Gökten adam, gökten erkek, gökten koca yağacak" sözlerine sahip El Hubb isimli çalışmayla da devam ediyor.
Albümün sürprizlerinden biri de Fuat Saka. Saka bestesini yaptığı, sözlerini Ezel Akay'la birlikte yazdığı Romantik Balıkçı şarkısıyla renk katıyor albüme. Yine sözlerini Gürsel Korat ve Ezginin Günlüğü'nden Nadir Göktürk'ün yazdığı, Şevval Sam ve Sarp Apak'ın seslendirdiği Bu Gece Lazım öne çıkan eserlerden.
Yıllar evvel Sezen Aksu'dan dinlediğimiz, sözlerini Sevgi Sanlı'nın bestesini de Atilla Özdemiroğlu'nun yaptığı "Hürmüz Marşı" niteliğindeki Yalnız Kullar (Tanrım) çalışması da yine Şevval Sam'la Sunay Özgür ve filmin Hürmüz'ü Nurgül Yeşilçay tarafından oldukça işveli seslendirilmiş. Sözleri Gürsel Korat'a ait diğer bir çalışmada Öner Erkan, İme prezakias çiftetellisi'ne hayat verirken, film oyuncularından Cengiz Küçükayvaz da "Kedi Koydum Torbaya" isimli çalışmayı seslendirmiş.
Vokaliz grubu Yangın Var ve Ay Ay isimli iki çalışmada ön plana çıkarken, Hacivat-Karagöz Neden Öldürüldü? Neredesin Firuze? gibi Ezel Akay filmlerinden de ses performansını bildiğimiz Haluk Bilginer, manilerle finali yapıyor: "Hürmüz dedim imansız / Büzüpte at demedim / Yüzüme baksan yeter / Koynumda yat demedim."
Mini bir müzikal
Filmi, müzikli ve gerçeküstü bir komedi olarak tanımlayan yönetmen Ezel Akay, "Açılışta, filmin ortasında ve kapanışta yer alan, yalnızca kalabalık bir kadınlar topluluğunun 'oynadığı' üç büyük sahne, diyalogları, şarkıları ve danslarıyla birer mini müzikal haline geldiler" diyor. Filmin müzikleri de Akay'ın söylediğiyle birebir örtüşüyor zaten. Bugüne kadar sinemada onlarca filmin soundtrack albümü çıkarıldı, bazıları çok beğenildi bazıları ise unutuldu. 7 Kocalı Hürmüz'ün beğenilenler arasında yer alacağını ümit ediyorum. (UB/BB)
* Yedi Kocalı Hürmüz Film Müziği/Kalan Müzik