Karadeniz'in uzaklarından, Pazar ilçesinden Emre Pehlivanlar isimli genç bir müzisyen ikisi başkasına ait olmak üzere; tamamının sözü ve bestesi kendine ait Moro ismini verdiği albümüyle arz-ı endam etti.
Çocukluğunun büyük bölümünü Karadeniz'de geçiren Pehlivanlar, daha 11 yaşında arkadaşları oyun oynarken tuluma ilgi duymuş ve tulum çalmayı öğrenmiş. Tulumun yanında kemençe ve gitar çalmayı da öğrenen genç müzisyen böylece bestecilik yönünü de geliştirme fırsatını bulmuş.
Karadeniz'de çok yaygın bir söyleme biçimi olan "Destan" söyleyerek vokal yapmaya başlayan Emre Pehlivanlar, genç yaşta Lazca, Gürcüce ve Türkçe Şarkı Sözleri yazmaya ve besteler yapmaya başlamış. Pehlivanlar; çoğu sanatçının yaptığının aksine yeni besteler ve şarkılar üreterek bu şekilde Laz Kültürüne katkı sağlayacağını düşünüyor.
Laz ve Karadeniz müziğine kendi ölçülerinde katkı sağlayacağını düşündüğü bu ilk albümünü daha çok kişisel nedenlerle çıkarmış. Bu konuda oldukça mütevazı bir tavır sergileyen genç müzisyen, Moro'nun öncelikle kendi müzik kariyerine bir başlangıç ve sonrasında daha kaliteli çalışmalara imza atma yönünde bir adım olarak görüyor.
Albüm çalışmasına en büyük destek, uzun yıllardır birlikte çalıştığı, müzik kariyerine ciddi destek sağlayan, Birol Topaloğlu'ndan gelmiş. Gola Kültür, Sanat ve Ekoloji Derneği'nin Çocuk Korosu'ndan yetişen ve ilk albümü Moro ile müzik kariyerinin başında olan Pehlivanlar'ın genç müzisyen arkadaşları Fatih Reyhan, Aydoğan Topal, Erdal Bayrakoğlu, Grup Nena, Ferda Sümer de desteklerini esirgememiş.
Karadeniz ezgilerinin geleceği
Yapımcılığını, Birol Topaloğlu'nun üstlendiği Moro; Colchis Muzik etiketiyle müzik marketlerdeki yerini aldı. Genç müzisyenin bu ilk albümünde 6 tanesi Türkçe 4 tanesi de Lazca toplam 10 şarkı yer alıyor.
Karadeniz müziklerini yakından takip edenlerin bildiği bir isim olan Mustafa Sırtlı'nın Peştemali isimli çalışmasıyla başlayan albümde birbirinden değişik, güzel besteler yer alıyor. Albümdeki eserlerin sözleri ve besteleri kendisine ait olan Sevdalı Bakışlar, Moro, Anderi Do Kaybana, Ağlıyor Karadeniz gibi eserler, Karadeniz ezgilerini terk etmeden ama yeni sözler söylemek adına çok önemli.
Emre Pehlivanlar, belki de birçok yaşıtının ya da kendinden büyük müzisyenlerin yapmaya cesaret edemediğini yapıyor ve neredeyse tamamı kendine ait üretimlerinden oluşan Moro albümüyle, Karadeniz ezgilerinin gideceği yeri işaret ediyor. (UB/EÜ)