ENGLISH
KURDÎ
biamag
Haberler
Yazarlar
Galeriler
Dosyalar
Kitaplık
Kategoriler
ENGLISH
KURDÎ
bianet
biamag
english
kurdî
BÖLÜMLER
Haberler
Yazarlar
Özel Dosyalar
Projeler
Kitaplık
Galeriler
Sitede Ara
KATEGORİLER
SOSYAL MEDYA
Facebook
Twitter
Youtube
Instagram
RSS
E-bülten
KURUMSAL
Hakkımızda
İletişim
KVKK Politikası
Gizlilik Sözleşmesi
Emine Uçar İlbuğa
Akdeniz Üniveristesi İletişim Fakültesi, Radyo-TV Sinema Bölümü, Doç. Dr.
EMİNE UÇAR İLBUĞA’DAN
Bir siyaset parodisi olarak Nasipse Adayız
Dr. Güner’in mehter marşı ile girdiği siyasete atılma macerası yine mehter marşı eşliğinde son buluyor.
21 Kasım 2020
EMİNE UÇAR İLBUĞA YAZDI
Aki Karusmaki’nin Gözünden “Umudun Öteki Yüzü”
“Umudun Öteki Yüzü” filminde yönetmen göçmenler ve göçmen yasalarını, Avrupa’nın gelişmiş bir refah ülkesinde umuda yolculuk etmiş kayıt dışı göçmenlerin trajik yaşamlarını mizahi bir dille ortaya koyar.
18 Kasım 2017
EMİNE UÇAR İLBUĞA'DAN
Florida Projesi: Tutunamayanların Gözünden Amerika’nın Öteki Yüzü
Florida Projesi, Disneyland'ın yakınında bir motelde yaşayan, ekonomik güçlükler içinde çocuklarıyla yaşamlarını sürdüren kadınların ve gözü kara üç çocuğun hikayesini anlatıyor.
11 Kasım 2017
EMİNE UÇAR İLBUĞA YAZDI
Koca Dünya’da Yersiz Yurtsuzluk
Reha Erdem’in son filminde ergenlikle büyüme arasında, ebeynleri olmadan, sanki büyüklerin dünyasına öylesine fırlatılmış, birbirlerinden başka dayanacak kimsesi olmayan, insanlardan gelecek tehlikelere açık iki gencin hikayesi öne çıkıyor. (Spoiler içerir)
19 Kasım 2016
EMİNE UÇAR İLBUĞA YAZDI
Antalya Film Festivali'nden Geriye Kalan "Sarmaşık"
Sarmaşık filmi metaforlarla günümüz Türkiyesi üzerinden okumaya açık bir film. Aynı gemide tesadüflerle birarada olan farklı düşünceden, inançtan, etnik kökenden insanların zorunlu birliktelikleri ve yolculukları söz konusudur.
12 Aralık 2015
EMİNE UÇAR İLBUĞA YAZDI
Objektifini Yüreğine Takan Çocuklar
Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi öğrencilerinin katkısıyla hazırlanan Objektifini Yüreğine Takan Çocuklar adlı kitapta yer alan haberlerin içeriği öğrencilerin araştırmaları ve röportajlarına dayanıyor.
16 Ağustos 2014
CLOUD ATLAS/BULUT ATLASI
Postmodern Bir Destan
Bulut Atlası filminde birbirinden bağımsız, ancak her bölümün bir diğerine bağlandığı, farklı zaman dilimleriyle altı öykü anlatılıyor. Sahip olanlar ve olmayanlar, güçlüler ve güçsüzler, yaratanlar ve tüketenler karşıtlıklarında yaşanılan çelişkiler, savaşlar her dönemde başka biçimlerde örgütlenmiş toplumsal sistemin varlığı ile devam ediyor.
23 Şubat 2013
EMİNE UÇAR İLBUĞA YAZDI
Türk Sinemasında Rumlar
Türk sinemasında kamera karşısına geçen Rumlar asıl kahraman, sıradan bir vatandaş, toplumun bir parçası olarak yer almadı. Farklılıkları konuşma aksanlarıyla, yaşam biçimleriyle filmlerdeki kısa anlarda bile vurgulandı. Gül Yaşartürk kitabında bu konuyu sorunsallaştırıyor.
12 Ocak 2013
EMİNE UÇA İLBOĞA'NIN İZLENİMLERİ
"Güzelliğin On Para Etmez" ve Göçün Öteki Yüzü
Altın Portakal sonrası "Güzelliğin On Para Etmez" filmiyle ilgili tartışmalar filmin içeriğinden çok, hangi ülkeyi temsil ettiğine odaklandı. Oysa film konusuyla, yaratılan karakterleriyle, oyuncularıyla, yönetmeniyle ve müziğiyle tamamıyla Türkiye'ye aitti.
22 Aralık 2012
SİNEMA
“Turuncu Giyenler” ve Feng Shui ile Gelen Arınma
Mehrjui’nin yeni filmi Turuncu Giyenler’de magazin fotoğrafçılığı yapan eğitimli bir gencin, çöpçü olarak işe başlaması ve sokakların temizliği ile işe başlayarak basının dikkatini çekmesi, bir şekilde ülkedeki kirlenmeye dur demenin başlangıcı oluyor.
8 Aralık 2012
bianet'i sosyal medyada takip edin,
önce siz öğrenin.
facebook
twitter
youtube
instagram
bianet bültene abone olun
bianet'i sosyal medyada takip edin,
önce siz öğrenin.
facebook
twitter
youtube
instagram
bianet bültene abone olun
GÜNCEL
bianet'ten bildirimler
bianet'in özel bildirimlerine izin vererek önemli gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.
Sonra Hatırlat
İzin Ver