Yayın Tarihi: 19 Ekim 2024 00:00
Son Güncelleme: 19 Ekim 2024 00:00

Kolonyal bir dünyanın parçası olarak sinema

Nasıl ki Batılılaşma süreçleri Türk filmlerinin anlatılarını, temsil rejim ve stratejilerini, sinema tartışmalarını, seyirciyle filmler arasındaki ilişkiyi önemli ölçüde belirliyorsa, Kürt meselesi de Kürt filmlerini benzer biçimlerde belirliyor.
Fotoğrafta, dağlık bir alanda yaşlı bir kadın görülüyor. Kadın, başına siyah bir örtü takmış, koyu renkli kıyafetler giymiş ve yere oturmuş durumda. Önünde bir gazete kağıdına sarılı yiyecekler ve bir su şişesi bulunuyor. Etrafında ise üst üste dizilmiş küçük taş yığınları var; bu taş yığınları, dağlık bölgelerde yapılan sembolik düzenlemeleri anımsatıyor.  Arka planda ise yüksek dağlar ve doğa manzarası görülüyor. Dağların zirvesinde kar parçaları mevcut, manzara oldukça sakin ve huzurlu bir atmosfer yayıyor. Fotoğraf, gün batımında veya sabah erken saatlerde çekilmiş gibi, çünkü ışık yumuşak ve alacakaranlık hissi veriyor. Kadının bakışları düşünceli ve huzurlu, doğayla iç içe bir ortamda derin düşüncelere dalmış gibi görünüyor.
"Dengê Bavê Min" (Babamın Sesi) filminden bir kare.
https://bianet.org/yazi/kolonyal-bir-dunyanin-parcasi-olarak-sinema-300880
2024-10-19 00:03:11