Latife Tekin'in romanından Tiyatro Hemhâl tarafından uyarlanan, "Sevgili Arsız Ölüm-Dirmit oyunu Ekmek ve Gül'ün 8 Mart etkinlikleri kapsamında kadınlarla buluşuyor.
Oyun, bugün (24 Şubat Pazartesi) saat 20:00'de Avcılar Belediyesi'nin katkılarıyla Avcılar Barış Manço Kültür Merkezi'nde ücretsiz olarak sahnelenecek. Nezaket Erden'in rol aldığı tek kişilik oyunun yönetmeni ise Hakan Emre Ünal.
Oyun ayrıca 1 Mart saat 16.00 ve 19.00'da, 2 Mart 20.30'da ve 15 Mart'ta 16.00 ve 19.00'da Moda Sahnesi'nde sahnelenecek. 19 Mart Perşembe günü Akatlar Kültür Merkezi ve 9 Mayıs'ta ise İzmir, Torbalı Kültür Merkezi'nde izlenebilir.
Köyden şehre göç eden kalabalık bir ailenin şehirle mücadelesini ailenin en küçük kızı Dirmit'in gözünden dinlediğimiz oyun, Sıkıştıkları tek odalı evde, şehre tutunma mücadelesinde hepsi kendilerince bir yol tutturuyor. Dirmit ise durmak bilmeyen merakı ve direnme gücü sayesinde karşısına çıkan zorluklarla baş etmenin türlü yollarını buluyor. Onu şehirden korumaya çalışan annesi Atiye, babası Huvat ve abileri Dirmit'in türlü yollarından huylanıyor, ona geleneklerin rehberliğinde türlü engeller koyuyorlar.
"Ama Dirmit durur mu, tabi ki durmuyor!"
"Aralarında büyüdüğüm insanların bana armağanı"
Latife Tekin ise romanın hakkında şunları söylüyor:
"Gerçekleşmeyen düşler, aralarında doğup büyüdüğüm insanları paramparça etti... Kente ayak uydurabilmek için boğuşup durdum. Her yanım yara bere içinde kaldı. Boğuşurken birlikte doğup büyüdüğüm insanlardan ayrı düştüm. Ama kendi öz değerlerimi, dilimi ve o insanların durulmaz bir coşkuyla bana taşıdıkları sevgiyi koruyabilmek için direndim. Bu roman bu direnişim için aralarında büyüdüğüm insanların bana armağanıdır."
Tiyatro Hemhâl hakkında
2018'de Nezaket Erden, Hakan Emre Ünal ve Ayşe Draz tarafından kuruldu. Farklı teatral biçimleri denemek ve tiyatroda yeni ifade biçimleri önermek üzere bilgi ve birikimlerini bir araya getiren bu üçlü, çalışmalarının ana eksenine anlatı ve dramatik yapı arasında seyreden kurguları ve oyuncunun sahne üzerinde, seyircinin karşısında şimdiki zamanda var olma durumunu oturtuyor. Varolan metinleri ya yeniden yazım yaparak ya da sanatsal yaklaşımlarını ön plana çıkaracak şekilde yeniden yorumlayarak kullanmayı tercih eder, özgün sahne metinlerini oluşturur. (AÖ)