Derginin giriş yazısı, "bugün artık, 'Kürt sineması' bir 'olgu' olarak karşımızda duruyor. Biz şimdi çok sağlıklı doğan ve hızla büyüyen bu 'hırçın çocuğa' bir isim bulmaya çalışıyoruz. Bugün dünyada nerede ise, sinema tarihiyle yaşıt birçok ülkede, film sanatından söz etmek zor. Ancak son on yıldır nerdeyse her yıl Kürt yönetmenlerin imzasını taşıyan filmler, dünyanın en önemli festivallerinde gösteriliyor" diyor.
Bu sayıda, Mehmet Aktaş'ın kaleminden Kürt sineması yazısı, Ferzende Kaya'nın Sarhoş Atlar Zamanı'nın yönetmeni Behmen Qubadi ile söyleşisi,
Kazım Öz, Müjde Arslan, Buket Aydın'nın yazıları, Müslüm Yücel'in Urfa, Van, Diyarbakır, Ağrı, Hakkari ve daha bir çok ilden sinema hikayeleri var.
Ayrıca Muhsin Kızılkaya'dan Behmen Qubadi yazısı, Eylem Kaftan'dan Yılmaz Güney analizi, Abidin Parıltı'nın Hiner Saleem'i yazısı , Müslüm Yücel'in "Kürtlerle Türk Sineması", Amir Hasanpour'un 1993'te Kürt Kültürünü Tanıtma Konferansı'nda yaptığı konuşma, Latif Epözdemir'in Cemil Rüstemî'yle yaptığı söyleşi de dergide yer alıyor.(AÖ/EÜ)