Ayça Söylemez’in editörlüğünde hazırlanan biamag’da bu hafta…
Çiçek Tahaoğlu, Boğaziçi Üniversitesi fizik öğrencisi Evren’le “non-binary” olarak açılma süreci ile toplumdaki kadınlık ve erkeklik kalıpları, disfori ve cinsiyetten bağımsız düşünmek üzerine deneyimlerini konuştu.
Büşra Küçük, Ercan Kesal ile yazma sürecini, yalnızlığı ve cesareti, ölüm karşısında “yaşama hakkını verme”yi konuştu.
Tamer Doğan, Greif Direnişini ve kazanımlarını, bu hafta başlayan dava üzerinden yazdı.
Bircan Değirmenci, etsiz yemeğin yemek sayılmadığı bir coğrafyadaki vegan lokantasının sahibi Cahit Şahin ile Gabo Mutfak’ın yolculuğunu konuştu.
Murat Türker, İsrail’de öldürülen Dürzî polis Salim Barakat ile ilgili olan Ölüm Sebebi (Cause of Death) adlı film üzerinden yükselen ırkçılığı anlattı.
Yağmur Karagöz, Mahmut Fazıl Coşkun’un Malatya’dan ödül alan filmi Anons’un karnavalesk halini yazdı.
Evrim Kepenek, Tiyatro Krops'un yeni oyunu Kassandra'yı yazdı.
Haluk Kalafat, Serdar Korucu ile son kitabı “Halepsizler”i konuştu.
Şanver İsmailoğlu, “beklenen İstanbul depremini” rakamlarıyla yazdı.
Ruhi U. Karakurt, Mahir Ergun'un Athanatos'undaki üç hikayeyi bütünselliği içerisinde irdeledi.
Şeyhmus Diken, Diyarbakır Devlet Tiyatrosunun Orhan Asena Sahnesinde sahnelediği Mem ile Zin’i yazdı.
Ayla Türksoy, Psikiyatri Uzmanı Prof. Dr. Cem İncesu’dan, depresyon tedavisinde kullanılan ilaçların cinsel işlev bozukluklarına yol açabildiğini ve baş etme yöntemlerini aktardı.
Ogün Işık, 1851’de kurulan neredeyse 100 yıl boyunca İstanbul Boğazı’nda yolcu taşıyan Şirket-i Hayriye’yi yazdı. (AS)