Bu hafta biamag'da okuyacaklarınız şöyle:
Murat Utku, öğretici bir anıyı, riskli bir dalışta akıntı ile nasıl mücadele edileceğini, bir dalışta zorlukların nasıl alt edileceğini, dalgıçlar ve dalışa başlamak isteyenler için kritik bilgileri paylaşıyor.
Turgut Yüksel yeni kitabı "Gayriresmi Kent Rehberi- Kentin Karanlık Tarafı"nı Ayşegül Özbek'e anlattı. Yüksel, gerçekle kurguyu harmanlayarak tarih denemeleri sunuyor okura.
Yağmur Karagöz, Orson Welles'in sinemanın teknik sınırlarını zorlayarak çektiği 1958 yapımı "Touch of Evil" filminin dört dakikalık tek plan açılış sekansını inceliyor. Welles bu açılış sahnesi ile kendisinden sonra gelen birçok sinemacıya ilham kaynağı olur.
Murat Türker, 21-30 Ocak tarihleri arasında 33. kez düzenlenecek Trieste Film Festivali'ndeki belgeselleri okura aktarıyor.
Onur Gülbudak, Kalandar Gecesi geleneklerinin psikolojik yansımalarını anlattı: Köy yılbaşısı (kalandar) ve karakoncolos psişesi.
Mustafa Eren, M.D.'nin "Cezaevinde Kadın Olmak" kitabı ve kadın mahpuslar üzerine yazdı.
Heidi Korkmaz, yeni öyküsünde "zaman" kavramını irdeliyor.
Mehmet Deniz Yürür, blok zinciri teknolojisinin ve kripto paraların altında yatan ideolojik süreçlerin nasıl tanımlanabileceğini inceledi.
Şeyhmus Diken, Bircan Değirmenci'nin yazdığı "Keskin Bir Yaşam-Eren Keskin" kitabını anlattı.
Sedat Uysal'dan, Seattle'dan mektup var: Sessiz çığlık!
(AÖ)