Evrim Kepenek’in editörlüğünde biamag'da bu hafta okuyacaklarınız...
Jade Cemre Erciyes Çerkeslerin “aidiyet” bağını yeniden düşünmemizi sağlıyor.
Adeje Ayça Atcı Çerkes Sürgünü’nü hatırlatıyor, bu topraklarda sürgün torunu olmayı, “Ben Buraların Yabancısıyım” diye anlatıyor.
Yağmur Karagöz sanatçılar Aslı Çelikel, İpek Çınar, Orhan Cem Çetin ve Erdem Varol ile kolektif güncel sanat projeleri İzole’yi konuştu
Hüseyin Şengül bilişim ve iletişim çağında bilgi yeniden üretiminin “zahmetli iş” olarak görüldüğüne dikkat çekerken okuru dijital mecraları kullanma yöntemlerini tekrar düşündürmeye çağırıyor.
Kraliçe arı ve bal yetiştiricisi Nurcan Özcan, Kültürhane “Ekoloji Sohbetleri”nin konuğu oldu; Burçak Görel söyleşiye dair izlenimlerini Kültürhane için yazdı.
Gazeteci-Yazar Adnan Genç, Hemşin halkının köklerine doğru yaptığı Soci yolculuğunda karılaştığı Çerkes Sürgünü tanıklıklarını yazdı.
Yasemin Akyol Başar, sıklıkla duyduğu “Ne işiniz var Avustralya’da?” sorusuna detaylıca yanıt veriyor.
Murat Türker bu kez sonsuz okyanustaki tutsak balıkçılara ve sınıf ayrımına İranlı yönetmen Emin Behruzade’nin Balık Gözü (Fish Eye) belgeseliyle ses veriyor.
Şeyhmus Diken "öteki", "yabancı", "uzakta", hayatın "kıyısında" olanların gönlünden sesleniyor.
Oya Ocak pandemi sürecinde tarlada çalışmak zorunda kalan mevsimlik işçilerin sesini duydu, daha çok duyulması için de yazdı.
Evrim Kepenek “Kovan” isimli filmi ile sadece filmin kahramanı Ayşe’yi değil izleyenleri de arıların mistik dünyasında yolculuğa çıkaran yönetmen Eylem Kaftan ile söyleşti. (EMK)