Ekin Karaca editörlüğünde hazırlanan bu haftanın biamag’ında şu yazıları okuyabilirsiniz:
* Merve Küçüksarp “Şu ‘Kadın Yazar’ Meselesi ve Gerçek Hayat” başlıklı yazısında edebiyat dünyasında kadınların karşılaştığı sorunlara dikkat çekiyor.
* Coşkun Liktor, Ari Aster'in Ritüel (Midsommar, 2019) filmi hakkında yazdı.
* Arif Şentek, sivillerin girmesinin yaklaşık 100 yıldır yasak olduğu, askeriye kontrolündeki Türkiye’nin en büyük dördüncü adası Uzunada hakkında yazdı.
* "Z kuşağından iklim yazıları" köşesinin bu haftaki yazarıBengisu Çağlıaltuncu, “Neden Geri Dönüşüm Değil Sıfır Atık?” başlıklı yazısında geri dönüşümün sadece erteleyici bir çözüm olduğunu anlatıyor.
* Şeyhmus Diken, “Batı-Doğu ‘Kardeş’ mi?” başlıklı yazısında Kaz Dağları’ndaki maden faaliyetleri nedeniyle yaşanan doğa katliamına haklı olarak gösterilen tepkilerin yanında, Hasankeyf’te, Munzur’da gerçekleşen doğa katliamlarına sessiz kalınmasını eleştiriyor.
* Murat Türker, Yunanistan’ın Psara Adası’ndaki Türkiye kaynaklı plastik atıklara dikkat çekiyor.
* Asmin Ayçe İdil Kaya, Yoğurtçu Kadın Forumu’nda mülteci kadınların sorunlarına çözüm aranan forumu yazdı.
* Sercan Engerek, internet sansürü, haber siteleri üzerindeki baskı üzerine yazdı.
* Sinem Taş'ın Yeryüzünden İnsan Hikayeleri'nin bu haftaki konuğu Mustafa Hoca.
* Yağmur Karagöz, Vuslat Saraçoğlu'nun "Borç" filmi üzerinden iyilik yapma halini sorguladı: İyilik altı çizilmeye başlandığında hâlâ iyilik midir?
* Asmin Ayçe İdil Kaya, İstanbul Trump Art Gallery'de 31 Ağustos'a kadar devam edecek olan 'Göç' sergisinin küratörü Kenan Bahadır Derre ile konuştu. (EKN)