Ekin Karaca editörlüğünde hazırlanan bu haftanın biamag’ında şu yazı ve söyleşiler var:
* Murat Türker, 21. Selanik Belgesel Festivali'nde gösterilmiş olan Tiny Shoulders, Rethinking Barbie filminden yola çıkarak “İlelebet Barbie” başlıklı bir yazı kaleme aldı.
* Burak Soyer, Kafka’nın ölümsüz eseri “Dönüşüm”, Altkat Sanat’ta sahnelenen Kafka’nın “Dönüşüm” eseri üzerine yazdı.
* Şadiye Dönümcü, 18-24 Mart Yaşlılar Haftası vesilesiyle kaleme aldığı “Yaşlandıkça Dünya –Bir Nebze- Küçülüyor(Muş)” başlıklı yazısında kendi yaş alma sürecinden notlar paylaşıyor.
* Cenk Özbay, sanatçı Leman Sam hakkında yazdı.
* Osman Elbek, “Gerçek Güzeldir” başlıklı makalesini Florian Henckel von Donnersmarck’un hem senaryosunu yazdığı hem yönettiği “Asla Gözlerini Kaçırma” (Never Look Away) filminden yola çıkarak yazdı.
* Süleyman Arıoğlu, yazar Rita Ender’ın İzmir’deki bir fotoğraftan yola çıkarak belleklerdeki arkeoloji çalışmasıyla günyüzüne çıkardığı “Madam Amati”nin uzun yolculuğunu anlattı.
* Büşra Küçük, “İnsanı Kıran Yas, Kırıntılayan Tarih” başlıklı bir yazı kaleme aldı.
* Şeyhmus Diken, 14 Mart Tıp Bayramı’ndan yola çıkarak 6. Yüzyılda yaşamış olan Diyarbakırlı tıp bilgini Amidli Aetius üstüne yazdı.
* Ayşe Özlem İnci, yazar Banu Özyürek’le son kitabı Poz’u ve dahasını konuştu
* Ulaş Başar Gezgin “Vahşi Batı Filmlerinde Savaş ve Barış İzlekleri ve Cinsiyetçilik” başlıklı bir yazı kaleme aldı.
* Aykan Sever, Orta Amerika ülkeleri Panama, Kosta Rika, Nikaragua, Honduras ve El Salvador’u kapsayan gezisi üzerine yazdı.
* Deniz Mahabad "Ağıtın Sonu" ve "Temmuz Çocukları" gibi kitaplarıyla tanıdığımız Menekşe Toprak ile konuştu.
* Ersin Tezcan, Attila Şenkon'un "Yalan Satıcısı" romanını tanıttı.
(EKN)