Beyza Kural editörlüğünde hazırlanan biamag’da şu yazı ve söyleşileri okuyabilirsiniz:
* Özge Karlık ve Bilhan Gözcü, fiziksel, cinsel, duygusal veya sözel şiddet uygulayan kişilere, haklarında bir beyan var ise ve bu beyan dolayısıyla bir süreç yürütülürse nelere dikkat etmeleri gerektiğine dair 10 öneri sundu. Karlık ve Gözcü, bu önerileri biamag’da yayınlanan “Kadının Beyanı Esastır İlkesinden Ne Anlıyoruz?” başlıklı yazıyla birlikte okumanızı tavsiye ediyor.
* Çiçek Tahaoğlu, Lasikkatto (Cam Tavan) belgeselinin yönetmeni Mari Soppela ile kadınların iş hayatında karşılaştığı engeller hakkında söyleşti.
* Gazeteciler Canan Coşkun ve Cansu Pişkin, dava takibi için Silivri'de geçirdikleri beş günü anlattı.
* Meral Candan yolları Türkiye'den geçen ve son üç yılda Almanya'ya giden Suriyeli, Afganistanlı ve Afrikalı gençlerle konuştu.
* Nevra Akdemir, taşrada kadın akademisyen olma deneyimini yazdı.
* Bircan Yorulmaz, Semaver Kumpanya’nın Herman Koch’un romanından uyarlanan sezonun yeni oyunu "Akşam Yemeği"ni yazdı.
* Serdar Korucu Kudüs'ün kuzeyindeki Ermeni lejyonunu anlattı.
* Doğuş Kotay, Nümayiş Radyo kurucuları ile söyleşti.
* Yönetmenliğini Fernando Romero Forsthuber'in üstlendiği Namrud (Troublemaker/Baş Belası) İsrail topraklarında yaşayan Filistinli muhalif müzisyen Jowan Safadi'nin “To be an Arab” adlı şarkısını yaratım sürecine dair belgeselini Murat Türker kaleme aldı.
* Şanver İsmailoğlu, “Bizans’ın Palamutu - Odessa’nın Hamsisine Ne Oldu?” sorusuna yanıt verdi.
* Bircan Değirmenci, Kızıltepe’nin Gırmelaba (Esenli) köyünde yaşamını sürdüren Xalit Tarî ile müziği üzerine söyleşti.
* Büşra Küçük, Ekin Metin Sözüpek'in "Tamanlanamayan" kitabına dair yazdı.
* Şeyhmus Diken, Narin Yükler'in "Aynadaki Çürüme" kitabı eşliğinde Diyarbakır'daki 21 Aralık gecesini yazdı.
* Soner Sert, Faruk Duman ile “Yazmalı Defter” kitabını konuştu. (BK)