Yüce Yöney'in editörlüğünde biamag'da bu hafta...
Fırat Yücel Beren Saat’in tekrar hedef alınmasını ele aldığı yazısında, düşmanlaştırmanın bu kez nasıl ve neden ses yükseltme değil sessiz kalma üzerinden inşa edildiğini anlattı.
Murat Türker Mısır'da meydana gelen ve 27 kişinin katledilmesiyle sonuçlanan Maspero katliamından yola çıkan Kelebeğin İzi adlı belgeselin yönetmeni Amal Ramsis ile Tahrir Devrimi'ni, Mısır'da kadın ve Hıristiyan olmayı konuştu.
Craig Shaw, Claire Provost ve Zeynep Şentek’in imzasını taşıyan haber metal işçileri ve sendikalarının Ford ve Fiat fabrikalarının finansörlerinden olan Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası’na işçi haklarını koruyacağına dair verdiği sözün anlamını neden ve nasıl hatırlattığını anlatıyor.
Bekir Avcı, Raúl Zibechi'nin Otonom Yayınları tarafından Türkçe basımı yapılan "İktidarı Dağıtmak" üzerinden Cizre'yi ve demokratik özerkliği değerlendirdi.
The Beatles’ın üyelerinden Ringo Starr grubun daha önce hiçbir yerde yayımlanmamış fotoğraflarını kamuya açtı. O fotoğraflardan kareler bu hafta biamag sayfalarında.
Şeyhmus Diken millilik kavramını masaya yatırdı, yerlilik kavramıyla bağlantısına baktı.
Ulaş Başar Gezgin Kuzey İrlanda deneyiminden Türkiye’deki barış sürecine baktı, farklılıkları ve benzeşen noktaları vurguladı.
Sinem Aydınlı sordu: Gezi’yi yaşadık ama Cizre’yi yaşamadık örneğin. Roboskililerin başına gelen bizim başımıza gelmeyecek mesela. Ya da Kobanêli Aylan’ın bedeni gibi, kıyıya vurmayacak bedenlerimiz. Peki, ne yapacağız? İlla bizim başımıza bir şey gelince mi harekete geçeceğiz?
Elif Dumanlı bu hafta Behiç Ak'ın "Buzdolabındaki Köpek" kitabını tanıttı.
Hüseyin Şengül yazısında Suriye’deki savaşa, destekçilerine, sonuçlarına ve yaşanan insanlık dramına notlar düştü.
F. Çağdaş İslim Türkiye’nin her döneminde Yaşar Kemal’in sözlerine, anlattıklarına bakmanın anlamını yazdı.
Ayrıca “Hakları yasal güvenceye alınmalı”dan anayasaya cinsel yönelim ve cinsiyet kimliği eklenmesini engellemeye uzanan AKP’nin 2001’den 2015’e LGBTİ tarihini de biamag’da okuyabilirsiniz. (YY)