Altyazı'da bu ay sinema ve çizgi romanın yıllara yayılan, kadim ve yoğun ilişkisi ele alınıyor.
Altyazı Sinema Dergisi, Ağustos ayında sinema - çizgi roman ilişkisini ele alıyor. Neil Gaiman'ın fenomen eseri "The Sandman"in Netflix'e gelmesinden hareketle sinema ve çizgi roman arasındaki ilişki farklı yönleriyle değerlendiriliyor.
Konu hakkındaki tematik yazılardan önemli örneklerin değerlendirildiği incelemelere uzanan dosyada Neil Gaiman'la The Sandman üzerine yapılmış bir söyleşi de yer alıyor.
Dosyaya ilham veren yeni "The Sandman" uyarlamasını Fatma Cihan Akkartal yazdı. Kutlukhan Kutlu sinema ve çizgi roman ilişkisini geçmişinden bugüne farklı yönleriyle değerlendirdiği kılavuz niteliğinde bir giriş yazısıyla dosyaya katkıda bulunuyor. Kaan Karsan, Marvel benzeri stüdyoların süper kahraman evreninden yarattığı iş modelini ve anaakım sinemada kurdukları hegemonyayı ele alan kapsamlı bir yazıyla; Merve Çay ise anime-manga ilişkisinin sunduğu tarihî, estetik ve teknik bağlamları ele alan bir değerlendirmeyle dosyada yer alıyor.
Engin Ertan Almanya'nın en ilginç popüler kültür figürlerinden Ralf König'in eserlerinden yapılan uyarlamaları, Kaan Denk Fransa-Belçika hattında üretilen Franco-belge çizgi roman kültürünü, Tanju Baran İtalyan çizgi roman geleneğini farklı bir bağlama taşıyan Dellamorte Dellamore örneğini ve Dylan Dog'u inceliyor.
Ayrıca Hakan Bıçakcı "Watchmen"i, Janet Barış "Persepolis"i, Öykü Sofuoğlu "Lady Snowblood"ı, Coşkun Liktor "Günah Şehri"ni ele alıyor. Post-feminist bir ikon hâline gelen "Tank Girl"ü ise Aslı Ildır'ın kaleminden okumak mümkün.
(AÖ)