Atölye BİA'da 5-13 Aralık tarihlerinde gerçekleşen atölyeye, farklı şehir ve üniversitelerden 16 kişi katıldı. Atölyenin son gününde katılımcılar 'Beşiktaş' ile ilgili hazırladıkları dosya haberleri sundular.
Temel Gazetecilik Atölyesi'nde, "Haber nedir ve nasıl yazılır", "Editoryal süreçler nelerdir", "Hak odaklı habercilik, toplumsal cinsiyet odaklı habercilik", "barış gazeteciliği" konularının yanı sıra, "farklı mecralar için haber kurgulamak" ve "haber fotoğrafçılığı" üzerine bilgilendirici ve uygulamalı dersler yapıldı.
Atölyenin ilk gününde dosya haberlerinin konusunu belirleyen katılımcılar, sekiz gün boyunca gazeteci Ahmet Tulgar ve gazeteci Esra Açıkgöz’ün danışmanlığında haberlerini hazırladı. Haberler bianet’te yayınlanacak.
Atölyede belirlenen ve katılımcılar tarafından hazırlanan haberlerin konuları şöyle; Akaretler / Çırağan Sarayı / Beşiktaş Gece Hayatı / Beşiktaş Çarşısı ve Pazarı / Beşiktaş Belediyesi Eşitlik Birimi / Beşiktaştaki Azınlıklar / Beşiktaş Çarşı Grubu / Beşiktaş Kahvaltıcılar Sokağı
Atölyenin son gününde hazırlanan haberler, gazeteci Ahmet Tulgar, gazeteci Esra Açıkgöz tarafından değerlendirildi. Haber sunumlarından sonra katılımcılar sertifikalarını aldı. (SO)
Atölye BİA hakkında |
IPS İletişim Vakfı/bianet'in Atölye BİA adıyla düzenlediği habercilik seminerleri medyanın farklı birimlerinden gazetecilere, işsiz bırakılmış gazetecilere, iletişim fakültesi öğrencilerine ve gazetecilik yapmak isteyen herkese açık. Atölye BİA programları hak, toplumsal cinsiyet ve çocuk odaklı habercilikle barış gazeteciliği perspektifi ve tercihiyle temel gazetecilik, haber fotoğrafçılığı, yargı haberciliği, araştırmacı gazetecilik, yeni medya, görselleştirme araçları, dijital güvenlik gibi alan ve temalar üzerinden kuruluyor. Atölye BİA ile birlikte IPS İletişim Vakfı’nın 2002-2007 aralığında düzenlediği temel gazetecilik, kadın, çocuk, insan hakları odaklı habercilik eğitimleri ve 2008-2017 aralığında gerçekleştirilen Okuldan Haber Odası programları yıl içine yayıldı ve gazetecilere ve ilgilenen herkese açık hale geldi. Haziran 2018'de başlayan Atölye BİA programında, Aralık sonu itibariyle 8 atölye (7-13 Haziran Gazeteciler İçin Yeni Medya, 16-25 Temmuz Gazeteciler İçin Haber, 2 Eylül Kürtçe Habercilik ve Çeviri, 7-9 Eylül Haber Fotoğrafçılığı ve Fotoröportaj, 17-26 Eylül Çevre ve Kent Haberciliği, 1-8 Ekim Yargı Haberciliği, 15-23 ve 8-16 Kasım Gazeteciler için Haber Atölyeleri) 101 kişinin katılımıyla gerçekleştirildi. 2019 yılında ise farklı tarihlerde (11-18 Şubat, 20-27 Şubat, 14-21 Haziran, 22-29 Temmuz, 2-10 Eylül, 5-13 Aralık) altı "Temel Gazetecilik Atölyesi", yine farklı tarihlerde (27-28 Nisan Kürtçe Habercilik ve Çeviri, 4-5 Mayıs Dijital Güvenlik, 10-12 Mayıs Haber Fotoğrafçılığı, 13-20 Mayıs Gazeteciler Yeni Medya, 21-25 Ekim İklim Haberciliği, 11-15 Kasım Kadın-LGBTİ+ ve Yargı Haberciliği) altı tematik atölye düzenlendi. Yıl boyunca temel ve tematik habercilik atölyeleri devam edecek. Bu proje İsveç Uluslararası Kalkınma İşbirliği Ajansı (SIDA) desteğiyle gerçekleştiriliyor. |
* Atölye BİA haberleri için tıklayın.
Ahmet Tulgar hakkında
Gazeteci yazar, 32 sene çok sayıda gazete, dergi ve televizyonda muhabir, yazar, editör ve yayın yönetmeni olarak çalıştı. Şimdi Yeni Yaşam gazetesinde Pazartesi Söyleşileri yapıyor ve T24’te yazıyor. Romancı ve öykücü. 14 yayımlanmış kitabı var.
Esra Açıkgöz hakkında
1999-2003 arasında Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi Gazetecilik Bölümü’nde eğitim aldı. Üniversite ikinci sınıfta Cumhuriyet’te çalışmaya başladı. 2001-2004 arasında Eğitim Servisi'nde, 2004’ten 2015'e kadar Cumhuriyet Pazar Dergi’de muhabirlik yaptı. 2015'ten beri de Hürriyet Gazetesi'nde Eğitim Editörü olarak çalışıyor. Genel Yönetmeni Nebil Özgentürk’ün, editörü Berat Günçıkan’ın olduğu “Yargıdan Türkülere: Ankara Adliyesi’nin Yıllara Uzanan Öyküsü/Belgesel-Kitap” çalışmasında araştırmacı olarak çalıştı. 2010'da “Tank, Tüfek, Cezaevi: 12 Eylül ve Çocukluğum” kitabı Agora Yayınları'ndan, 2014'te nefret suçlarının anlatıldığı "Biz de İnsanız Yavrum Ya!" kitabı İletişim Yayınları'ndan çıktı. Aynı konuya eğilen "Nefret" belgeselinin yönetmenlerinden biri. 2011'de kot taşlama işçilerini anlattığı "Ne umut var, ne hayal; ölüm sadece bize kalan" haberiyle Avrupa Komisyonu bünyesinde verilen Lorenzo Natali Gazetecilik Ödülü’nü kazandı.